wtorek, 17 marca 2015

Sajgonki jumbo z ciasta filo



Kto nie lubi sajgonek.. :)
Te klasyczne są mautkie i z ciasta ryżowego. Ja za to przedstawiam trochę inną ich wersję. Wykorzystałam ciasto filo, a do farszu dodałam makaron ryżowy. Poza tym, proponowane przeze mnie sajgonki są większe od tradycyjnych i piecze się je w piekarniku.


8 sajgonek jumbo
Przygotowanie: ok. 40 min.
Pieczenie: ok. 15 min.


Składniki
4 płaty ciasta filo (36x46cm)
nadzienie
ok. 100g stopionego masła
sezam czarny lub biały (do dekoracji)
słodki sos chilli

Nadzienie
Waga warzyw - po obraniu i pokrojeniu.
85g makaronu ryżowego typu nitki
90g kalarepy
30g czerwonej cebuli
15g selera naciowego
75g czerwonej papryki
35g marchwii
45g kapusty pekińskiej
70g zielonej fasolki szparagowej
szczypior z cebuli dymki
siekana kolendra
sezam czarny lub biały
chilli (świeże lub suszone płatki)

Sos do nadzienia
2 łyżeczki oleju sezamowego
2 łyżki oleju roślinnego
2 łyżki sosu sojowego
8g świeżego tartego imbiru


Przygotowanie

Nadzienie
  1. Zalej makaron wrzątkiem, wymieszaj i odstaw na 3 min.
  2. Zalej makaron zimną wodą,a po schłodzeniu odsącz i wyciśnij resztę wody (zdj. 1).
  3. Pokrój warzywa wg wskazówek, które znajdziesz tutaj: Krojenie warzyw na chińszczyznę
  4. Dodaj posiekany makaron, szczypior, kolendrę, sezam oraz chilli i wymieszaj (zdj. 2).
  5. Połącz wszystkie składniki sosu do nadzienia (zdj. 3) i dodaj do warzyw. Dokładnie wymieszaj.

Sajgonki
  1. Płat filo rozłóż na blacie kuchennym i posmaruj masłem (zdj. 4 i 5).
  2. Pozostałe płaty przykryj mokrą szmatką, żeby nie wyschły i nie zesztywniały.
  3. Złóż płat filo na pół wzdłuż długości (zdj. 6).
  4. Powstały kawałek przekrój na pół (zdj. 7). Powstaną z tego 2 sajgonki.
  5. Jeden z kawałków filo posmaruj masłem i ułóż na nim porcję nadzienia (ok. 80g) (zdj. 8 i 9).
  6. Zawiń ciasto na końcach tak, by przykryć częściowo nadzienie i posmaruj krawędzie masłem (zdj. 10 i 11).
  7. Zawiń ciasto wokół nadzienia, by zrolować sajgonkę (zdj. 12).
  8. Posmaruj sajgonkę dokładnie masłem i posyp sezamem (zdj. 13).
  9. Uformuj pozostałe sajgonki. 
  10. Na tym etapie możesz je zamrozić. W tym celu zamroź je na tacy. Potem możesz je włóżyc do pojemnika lub woreczka. 
  11. Piecz w temp. 190 st. C przez ok. 15 min.
  12. Jeśli pieczesz zamrożone - zmniejsz temp. do 175-180 st. C i piecz przez ok 25 min.

Serwuj ze słodkim sosem chilli.
















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz